مهدی عزیزی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

Type Safety

type safety یا به فارسی "اطمینان نوع" قابلیت یا ویژگی یک زبان برنامه نویسی برای جلوگیری یا کاهش رخدادن خطاهای "عدم تطابق نوع" یا Type Errors در برنامه است. عدم تطابق نوع، به رفتار ناخواسته و نامطلوب یک برنامه به دلیل اختلاف در انواع داده ای در متغیر ها، ثابت ها یا توابع برنامه، گفته می شود. برای مثال رفتار کردن با یک متغیر نوع صحیح (integer) مانند یک متغیر نوع ممیز شناور (float).

یک زبان برنامه نویسی ممکن است خطاهای بالقوه را در هنگام کامپایل مشخص کند یا اطلاعات انواع را در زمان اجرا با مقدار ها بررسی کند تا خطاهای قریب الوقوع را مشخص کند یا ترکیبی از این دو نوع باشد. type safety گاهی اوقات نه به عنوان یک ویژگی زبان برنامه، بلکه به عنوان ویژگی برنامه نوشته شده یاد می شود؛ به این دلیل که برخی از زبان های برنامه نویسی امکاناتی برای برنامه نویسیان فراهم کرده اند تا برنامه نویسان بتوانند از آن در برنامه های خود استفاده کنند.

#C برخلاف ++C یک زبان Type-Safe است یعنی در #C زمانی که نوع داده ای یک متغیر مشخص شد آن متغیر دیگر نمیتواند به نوع داده ای دیگری تبدیل شود علاوه بر این محدودیتهای دیگری نیز هنگام تبدیل یک نوع داده ای به نوع دیگر وجود دارد که باعث میشود کدهای #C نسبت به کدهای ++C طولانی تر بنظر برسد ولی با این حال کدهای #C از پایداری بیشتری برخوردارند و خطایابی آن آسانتر است.

۱۰ آبان ۹۲ ، ۲۱:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عزیزی

کلیدهای میانبر در Visual Studio

لطفا توجه داشته باشید: در صورتی که با فشردن این کلیدها هیچ عملی رخ نداد حتما مسیر ذیل را پیگیری نمایید:

 Tools منوی > Import and Export Settings گزینه > Reset All Settings > No, just reset settings,... > Visual C# Development Settings > Finish

توضیحات نام کلید

کلید های میانبر عمومی

انتقال به یک خط خاص
با فشردن این کلید و نوشتن شماره خط در پنجره ظاهر شده، مکان نما به آن خط منتقل می گردد.
Ctrl+G
جستجوی نموی  یا جستجوی لحظه به لحظه
این کلید را فشار دهید و شروع به تایپ کنید. در حین تایپ جستجو انجام می شود و عبارات مشابه متن تایپ شده شما را می یابد.
Ctrl+I
یافتن بلاک معادل
اگر مکان نما در کنار [, ], (, ), {, } قرار بگیرد، با فشردن این کلید مکان نما به کاراکتر معادل آن منتقل می شود. یعنی اگر مکان نما در کنار پرانتز باز قرار داشته باشد با فشردن این کلید مکان نما به پرانتز بسته معادل آن منتقل می شود.
Ctrl+]
مرتب کردن خطوط نامرتب متن انتخاب شده.
همانطور که می دانید Visual Studio به صورت خودکار خطوط برنامه را مرتب می نماید. در برخی مواقع مثل زمانی که خطایی در کد وجود داشته باشد، خطوط برنامه مرتب نمی شوند. در این زمان شما می توانید با فشردن این کلید متن انتخاب شده را مرتب نمایید.
Ctrl+E,F
یا
Ctrl+K,F
مرتب کردن خطوط نامرتب کل برنامه.
همانطور که می دانید Visual Studio به صورت خودکار خطوط برنامه را مرتب می نماید. در برخی مواقع مثل زمانی که خطایی در کد وجود داشته باشد، خطوط برنامه مرتب نمی شوند. در این زمان شما می توانید با فشردن این کلید کل خطوط برنامه را مرتب نمایید.
Ctrl+E,D
یا
Ctrl+K,D
ادامه مطلب...
۱۰ آبان ۹۲ ، ۱۳:۰۳ ۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عزیزی

تفاوت ASP.NET و ASP کلاسیک

از asp به عنوان یک تکنولوژی تحت وب برای توسعه و ایجاد محتوای دینامیک یاد می شود که مبتنی بر یکی از زبانهای اسکریپتی مانند Vb Script یا Java Script می باشد. (زبان های اسکریپتی نمونه های کوچک شده و ضعیف تری از زبان های اصلی و پایه ای خود می باشند. Vb Script از Visual Basic و Java Script از زبان Java مشتق شده است). بنابراین همانطور که مشاهده می شود قدرت asp در اندازه ی قدرت و توانایی این دو زبان اسکریپتی خلاصه می شود.
ولی Asp.Net بر پایه ی تکنولوژی .Net مایکروسافت ایجاد شده که بر این اساس کلیه ی زبان هایی که با پلتفرم دات نت سازگار هستند می توانند در ایجاد صفحات داینامیک Asp.net مورد استفاده قرار گیرند. زبان هایی مانند #C ، جاوا ، Visual Basic و ... . همانطور که مشخص است، قدرت این زبان ها (مخصوصا #C) با نمونه های اسکریپتی قابل مقایسه نیست و از قدرت و انعطاف پذیری بالاتری برخوردار است.

۰۳ آبان ۹۲ ، ۱۷:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عزیزی