مهدی عزیزی

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

مفهوم طراحی وب واکنشی Responsive Web Design

این روزها استفاده از موبایل ، تبلت و یا سایر تجهیزات همراه برای مرور و مشاهده صفحات وب سایت ها بسیار همه گیر شده است و اکثر طراحان وب نیز تمایل دارند تا وب سایت آنها در انواع تبلت ، موبایل و یا وسایل دیگر قابل مشاهده و استفاده باشد. در واقع شما با استفاده از اصول طراحی ریسپانسیو یا همان واکنشی قادر هستید تا محتویات صفحات وب سایت خود را با توجه به نوع وسیله مورد استفاده بازدیدکننده وب سایت تنظیم کنید.

فرض کنید وب سایت شما تنها در مرورگرهای رایج توسط کامپیوترهای شخصی به درستی نمایش داده شود. حال اگر برخی بازدیدکنندگان سایت شما از تبلت و یا موبایل های هوشمند امروزی برای مشاهده سایت شما استفاده کنند و صفحات وب سایت شما به درستی نمایش داده نشوند طبیعتا این دسته از بازدیدکنندگان از سایت شما خارج می شوند و این به معنی از دست دادن این بازدیدکنندگان و حتی در برخی مواقع مشتریان خواهد بود

ادامه مطلب...
۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عزیزی

زبانهای اسکریپتی در دات نت

روبی (Ruby)  و پایتون (Python) زبانهای اسکریپتی معروف هستند. منظور از اسکریپت  (Script) کدهایی است که با این زبان ها نوشته می شود و کامپایل نمی شود بلکه تفسیر می شود و هر زمانی که درخواستی برای اجرا شدن آنها صادرمی شود، یک مفسر کد را تفسیر و آن را اجرا می کند. این زبان ها با این نوع اجرا، بهتر از بقیه زبان هایی که کامپایل می شوند، بهتر هستند در بحث ما نمی گنجد، اما خطایابی (Debug) این که کد هایی نوشته شده با  این زبان ها به مراتب سخت تر از زبا نهای دیگر است.

بیایید زبانی را تصور کنیم که با گرامر(Syntax) پایتون نوشته شود و از امکانات دات نت استفاده کرده و در محیط ویندوزی کامپایل شود. این تصور دور از ذهن نیست ، زیرا مایکروسافت، دات نت و  C# خود را  روز به روز بهتر کرد تا امکاناتی فراهم کند و برنامه نویسانی که به زبانهای دیگر برنامه نویسی می کنند بتوانند براحتی از کد هایی که قبلا نوشته اند، در محیط ویندوز استفاده کنند.

مایکروسافت در C#4 و همین طور .net4 یک ویژگی به نام

ادامه مطلب...
۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۲:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عزیزی

دانلود آموزش ساختمان داده ها در C#

با کلیک بروی لینک زیر می توانید اسلاید های ساختمان داده ها در C# را دانلود کنید.

دانلود آموزش ساختمان داده ها در C#

۰۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۲:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عزیزی

دانلود آموزش پردازش تصویر در C#

دوستانی که به پردازش تصویر در c# علاقه دارند، با کلیک بروی لینک زیر می توانید این کتاب رو دانلود کنید. با تشکر...

دانلود آموزش پردازش تصویر  در C#

۰۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۲:۱۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عزیزی