مهدی عزیزی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

زنجیره مارکوف

که به افتخار آندری مارکف ریاضی دان اهل روسیه این گونه نام گذاری شده یک سیستم ریاضی است که در آن انتقال از یک حالت به حالت دیگر صورت می‌گیرد که البته تعداد این حالات قابل شمارش است. زنجیره مارکف یک فرایند تصادفی بدون حافظه‌است بدین معنی کهتوزیع احتمال شرطی حالت بعد تنها به حالت فعلی بستگی دارد و به وقایع قبل از آن وابسته نیست. این نوع بدون حافظه بودن خاصیت مارکف نام دارد. زنجیره مارکف درمدل سازی دنیای واقعی کاربردهای زیادی دارد.

بازی مار و پله و یا هر بازی دیگری که حرکات بوسیله ی تاس تعیین می شود یک زنجیره ی مارکوف هستند. این نوع بازی ها در نقطه مقابل بازی های کارتی مانند blackjack هستند که کارت ها مانند حافظه ی حرکت قبلی عمل می کنند. برای درک این تفاوتهااحتمال یک حرکت مشخص را در بازی در نظر بگیرید. در بالا به بازی هایی که با تاس بازی می شوند اشاره کردیم، تنها چیزی که اهمیت دارد حالت کنونی روی تخته است. حالت بعدی روی تخته به حالت کنونی و چرخش بعدی تاس بستگی دارد و وابسته به اینکه که مهره ها چگونه در حالت کنونی قرار گرفته اند، نیست. در بازی مانند blackjack ، بازیکن می تواند با به خاطر سپردن اینکه کدام کارتها تا کنون نشان داده شده اند، برتری کسب کنند. بنابراین حالت بعدی بازی مستقل از حالت کنونی نیست.

۱۴ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عزیزی

Agile Development

توسعه چابک نگرشی برای تولید نرم افزار است که در آن نرم افزار (محصول) به صورت مرحله به مرحله و تکاملی تحویل مشتری می گردد و با ارتباط تنگاتنگ با او سعی می­شود که رضایتش جلب شود. تیم تولید با بهره گیری از بهترین روش­ها و ابزارها تلاش می­کند تا کیفیت نرم افزار را در سطح بالایی نگه دارد و البته زمان بندی تعیین شده را رعایت نماید. تیم های توسعه چابک خود سازمانده و میان کارکردی هستند و بر اساس برنامه ریزی تطبیقی، انعطاف پذیری نسبت به تغییرات و  تحویل به موقع عمل می کنند.

اما سوال اینجاست که داستان توسعه چابک از کجا آغاز شد؟ مطمئنا خیلی از ما با کابوس پروژه ای که هیچ تجربه ای در انجام آن نداریم روبرو شده ایم. نبودن تجربه موثر منجر به خطاهای تکراری و غیر قابل پیش بینی شده و تلاش و وقت ما را به هدر می­دهد. مشتریان از کیفیت پایین، هزینه بالا و تحویل دیر هنگام محصول ناراضی هستند و توسعه دهندگان از اضافه کارهای بیشتر که منجر به نرم افزار ضعیت­تر می­گردد، ناخشنود.

همین که با شکستی مواجه می­شویم از تکرار چنین پروژه هایی اجتناب می­کنیم. ترس ما باعث می­شود تا فرآیندی بسازیم که فعالیت­های ما را محدود نموده و ایجاد آرتیفکت­ها[۱] را الزامی کند. در پروژه­ جدید از  چیزهایی که در پروژه های قبلی به خوبی کار کرده­اند، استفاده می­کنیم. انتظار ما این است که آنها برای پروژه جدید نیز به همان خوبی کار کند.

ادامه مطلب...
۰۶ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عزیزی

مقایسه برترین کنترل پنل های جهان

کنترل پنل Plesk : امنیت ( از 5 نمره 3 ) – راحتی استفاده ( از 5 نمره 4 ) – امکانات ( از 5 نمره 4 ) – سرعت ( از 5 نمره 2 ) –  استفاده از منابع مانند رم و سی پی یو ( از 5 نمره 2 )‌ – پایداری (از 5 نمره 4 ) – مناسب برای ASP.Net وPHP ( از 5 نمره 4 ) – اپدیت ها ( از 5 نمره 4 ) - Multi Server  و Load Balancing  ( ندارد ) – محاسبه قیمت ( بسیار گران ) – نسخه نمایشی پنل ( کلیک کنید  :    search   )  -  نمره کلی ( از 10 نمره 9 )

کنترل پنل H-Sphere : امنیت ( از 5 نمره 3 ) – راحتی استفاده ( از 5 نمره 1 ) – امکانات ( از 5 نمره 3 ) – سرعت ( از 5 نمره 4 ) –  استفاده از منابع مانند رم و سی پی یو ( از 5 نمره 5 )‌ – پایداری (از 5 نمره 3 ) – مناسب برای ASP.Net ( از 5 نمره 2 ) – مناسب برای PHP ( از 5 نمره 4 )  اپدیت ها ( از 5 نمره 1 ) - Multi Server    ( دارد ) - Load Balancing ( ندارد ) - محاسبه قیمت ( بسیار گران ) – نسخه نمایشی پنل ( کلیک کنید  :    search   )  -  نمره کلی ( از 10 نمره 7 )

کنترل پنل C Panel : امنیت ( از 5 نمره 4 ) – راحتی استفاده ( از 5 نمره 4 ) – امکانات ( از 5 نمره 5 ) – سرعت ( از 5 نمره 4 ) –  استفاده از منابع مانند رم و سی پی یو ( از 5 نمره 4 )‌ – پایداری (از 5 نمره 4 ) – مناسب برای ASP.Net ( خیر ) – مناسب برای PHP ( از 5 نمره 5 )  اپدیت ها ( از 5 نمره 5 ) - Multi Server    ( ندارد ) - Load Balancing ( ندارد ) - محاسبه قیمت (متوسط ) – نسخه نمایشی پنل ( کلیک کنید  :    search   )  -  نمره کلی ( از 10 نمره 9 )

کنترل پنل Dot Net Panel 

ادامه مطلب...
۰۲ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۰۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عزیزی