مهدی عزیزی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

SQL Server 2012

یکی از مباحث مهم در دنیای فناوری اطلاعات چگونگی ذخیره داده‌ها و اطلاعات است. قبل از به‌وجود آمدن نرم‌افزارهای مدیریت پایگاه داده‌ها (Data Base) اطلاعات به صورت فایل ذخیره می‌شد. این روش علاوه بر مدیریت دشوار، از امنیت پایینی برخوردار است. برای بهبود ضعف‌های روش فایلینگ، در دهه 1960 روش‌های مدیریت پایگاه داده‌ها به وجود آمد. می‌توان گفت همه نرم‌افزارهای امروزی از پایگاه داده‌ها برای ذخیره و بازیابی داده‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از نرم‌افزارهای مدیریت پایگاه داده‌ها ـ که جزو پرکاربردترین آنها نیز هست ـ SQL Server شرکت مایکروسافت است. این شرکت، منبع کد MS SQL را از شرکت Sybase خریداری کرد تا در دنیای نرم‌افزارهای پایگاه داده‌های بزرگ با شرکت‌هایی نظیر Oracle و IBM رقابت کند. سال 1989 اولین نسخه SQL Server با کمک Sybase وارد بازار شد. اولین نسخه‌های جدی و قابل رقابت مایکروسافت مربوط به 7 SQL Server و 2000 است که این نسخه‌ها نیز با همکاریSybase تولید می‌شد.

نسخه بعدی 2005 MS SQL Server است که کدهای آن کاملا بازنویسی شده بود. در تولید این نسخه از همکاری Sybase خبری نبود. دلیل وقفه پنجساله در ارائه نسخه جدید هم این بود که این بار نمونه‌ای متفاوت با ویژگی‌های پیشرفته‌تر در دسترس توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قرار گیرد.

زبان اسکریپت‌نویسی استفاده‌شده در این محصول ( T-SQL(Transact Structured Language است که در نسخه‌های گوناگون پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و کار را برای برنامه‌نویسان آسان کرده است.

در ادامه به بررسی و نسخه‌های MS SQL Server می‌پردازیم و ویژگی‌های هر یک را بیان می‌کنیم.

ادامه مطلب...
۲۲ آذر ۹۱ ، ۲۳:۲۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
مهدی عزیزی

ویژگی‌های دات نت 4.5

با عرضه نسخه نهایی ویژوال استودیو 2012 و همین‌طور دات نت نسخه 5‌/‌4، مایکروسافت نسخه 4 از کتابخانه معروف ASP.NET MVC را ارائه کرد. این کتابخانه را ـ که روز به روز با سرعت بیشتری نسبت به هسته اصلی ASP.NET در حال رشد است ـ می‌توان آینده مایکروسافت برای توسعه‌دهند‌گان وب دانست. خیلی از برنامه‌نویسان و توسعه‌دهند‌گان نرم‌افزارهای تحت وب، این کتابخانه را جایگزین ASP.NET کرده‌اند و وب‌سایت‌های خود را روی این کتابخانه پیاده کرده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌هایی که با این کتابخانه توسعه داده شده وب‌سایت stackoverflow.com است. اما هر محصول جدید قطعا مزایایی نسبت به نسخه‌های قبلی خود دارد. در ادامه قصد داریم این مزیت‌ها را نسبت به نسخه‌های قبلی بررسی کرده و با آنها بیشتر آشنا شویم.

ادامه مطلب...
۱۴ آذر ۹۱ ، ۲۱:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عزیزی

پروتکل های رمزنگاری انتقال

تمرکز بیشتر روش های امنیت انتقال فایل بر اساس رمزنگاری دیتا در طول انتقال از طریق شبکه های عمومی مانند اینترنت است. دیتایی که در حال انتقال بین سازمانهاست بوضوح در معرض خطر ربوده شدن در هر کدام از محلها قرار دارد.

مثلا در شبکه های محلی برای هر یک از طرفین یا مرزهای Internet-LAN که سرویس دهندگان اینترنت از طریق آنها مسیر دیتا را تا مقصد نهایی مشخص می کنند. حساسیت دیتا ممکن است بسیار متغییر باشد، زیرا دیتای انتقالی ممکن است بهر شکلی از رکوردهای مالی بسته بندی شده تا تراکنش های مستقیم باشند. در بعضی موارد، ممکن است علاوه بر محافظت دیتا روی اینترنت، نیاز به محافظت دیتا روی LAN نیز باشد. مشخصاً، محافظت از دیتا در مقابل حملات LAN  مستلزم رمزنگاری دیتای انتقالی روی خود LAN است. به این ترتیب، بهرحال، نیاز به بسط امنیت تا برنامه هایی است که خود دیتا را تولید و مدیریت می کنند، و تنها اطمینان به راه حلهای محیطی کفایت نمی کند و به این ترتیب بر پیچیدگی مساله امنیت افزوده می شود.

در ادامه به توضیح مختصری در زمینه پروتکل های رمز نگاری انتقال می پردازیم

ادامه مطلب...
۰۸ آذر ۹۱ ، ۲۳:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عزیزی

لیست کامل افعال بی قاعده همراه با معانی فارسی

لیست کامل افعال بی قاعده همراه با معانی فارسی افعال در زبان انگلیسی را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید.


دانلود لیست کامل افعال بی قاعده

دانلود کامل ترین لیست افعال بی قاعده همراه با تلفظ

۰۳ آذر ۹۱ ، ۰۰:۴۵ ۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عزیزی